Wiele firm ciągle boryka się z ubogim zasobem informacji o własnych konsumentach.  Podejmowane próby pozyskiwania dodatkowych danych często wydłużają drogę do sukcesu i nie dają odpowiedniego pokrycia danymi w bazie. Marketingowcy zgłaszają więc potrzebę skorzystania z gotowych segmentacji konsumenckich, które pozwolą na transfer wiedzy o kliencie do własnej bazy danych. Właśnie taką segmentacją jest nowy Personicx opracowany przez Acxiom. Nowa segmentacja składa się z 24 segmentów, szczegółowo opisanych pod kątem profilu socjo-demograficznego osób wchodzących w ich skład.

Punktem wyjścia segmentacji była analiza wszechstronnego opisu respondentów i ich gospodarstw domowych uzyskiwanego przy użyciu internetowych ankiet Acxiom.  Analiza została wykonana na próbie respondentów w wieku 18-79 lat i taki przedział wiekowy obejmuje cała segmentacja.

Analiza przebiegła w podziale na obszary tematyczne:

  • Skład gospodarstwa domowego (liczba osób i rodzaje ich relacji w odniesieniu do respondenta)
  • Status majątkowy respondenta i gospodarstwa domowego
  • Status zawodowy respondenta
  • Korzystanie z usług finansowych
  • Korzystanie z usług telekomunikacyjnych
  • Postawy zakupowe
  • Zainteresowania i sposoby spędzania wolnego czasu

Segmentacja może mieć zastosowanie w poniższych obszarach:

  • Wynajem rekordów z bazy danych Acxiom w oparciu o segmenty, a nie kryteria tradycyjnie stosowane do selekcji, co pozwoli na dotarcie do szerszego grona klientów
  • Analizy prowadzone na bazach danych klientów
  • Implementacja nowej segmentacji Personicx do systemów analitycznych i bazodanowych klientów
  • Przypisywanie osoby do segmentu w trybie rzeczywistym w celu targetowania pytań w programach lead generation